اعزام گروه کم تعداد اما کارآمد
دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما با تاکید بر سیاست اعلام شده توسط قائم مقام سازمان صدا و سیما درباره پرهیز از اعزام تیمهای موازی از سوی صدا وسیما به برزیل گفت: بر اساس سیاستهای سازمانی مقرر شد گروه اعزامی، گروهی کم تعداد اما کارآمد باشند و به واسطه حضور آنها در متن و حاشیه مسابقات، امکان ارتباط موثر در بخشهای پربیننده و پرشنونده رادیو و تلویزیون از جمله پخش مستقیم مسابقات از شبکه سه، بخشهای خبری و ارتباطهای رادیویی برای آنها فراهم باشد.
زینالعابدین یادآور شد: البته در حوزه بین الملل و برون مرزی سازمان نیز دو خبرنگار از شبکه پرس تی وی و یک خبرنگار آزاد مقیم برزیل و دو مستندساز مرتبط با حوزه سیما نیز از طریق شورای هماهنگی ورزش سازمان آی دی کارت فیفا دریافت کردند تا به نحو مطلوب حواشی جام جهانی پوشش داده شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا اعزام گزارشگر شبکه سه سیما به طور اختصاصی صورت نگرفته است، اظهار کرد: شبکه سه هیچگاه به صورت مستقل در رویدادهای بین المللی ورزشی از جمله المپیکها، بازیهای آسیاسی و جام جهانی گزارشگر مستقل اعزام نمیکرده بلکه همه اعزامها در قالب شورای هماهنگی ورزش ساماندهی میشود و گروه اعزامی اخیر نیز با همین فرآیند و به نمایندگی از سازمان صدا و سیما در جام جهانی حاضر شدهاند.
خواستیم نمایندگان IRIB مجاز به حضور در تمام اماکن ورزشی برزیل باشند
مدیر شبکه سه در پاسخ به علت تاخیر در اعزام این گروه به خبرنگار مهر گفت: حضور همکاران ما در برزیل و تهیه گزارش از داخل ورزشگاه، نیازمند اخذ تایید فیفا و تایید روادید خاص خبرنگاری از سوی سفارت برزیل در تهران بود و به منظور رعایت شئونات همکاران و گزارشگران اعزامی، قصد نداشتیم آنها را با روش مسافرتی و توریستی اعزام کنیم، بنابراین تا انجام هماهنگیهای اداری با سفارت برزیل تاخیری ۴۸ ساعته ایجاد شد تا همکاران ما بتوانند به عنوان نماینده رسمیIRIB در همه اماکن ورزشی و ورزشگاههای برزیل حضور پیدا کنند.
زینالعابدین در پاسخ به این پرسش که چرا برای سایر نفرات شبکهها چنین مشکلی پیش نیامد، خاطرنشان کرد: البته برخی از شبکهها تمهیدات دیگری اندیشیدهاند که شرایط آنها برای حضور در ورزشگاهها با شرایط گروه اعزامی سازمان متفاوت است.
پیامکهای «۲۰۱۴» نفع مالی برای ما ندارد
وی همچنین در جواب به سوال مهر درباره دلیل تمرکز برنامه «۲۰۱۴» بر پیامکهای ارسالی مردم و شائبه درآمدزایی از این امر با صراحت گفت: پیامکهایی که برای این برنامه ارسال میشود هیچ نفع مالی برای سازمان صدا و سیما و شبکه سه و برنامه «۲۰۱۴» ندارد و تعرفههای آن مطابق پیامکهای معمول و روزمره مردم توسط مخابرات و اپراتورها منظور میشود.
دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما با اشاره به رویکرد تعاملی برنامهها به عنوان بخشی از سیاستهای سازمان صدا و سیما یادآور شد: از آنجایی که قبلا با حضور عادل فردوسیپور در برنامه «نود» تجربه موفقی در ارتباط گستره با مخاطبان داشتیم، در این برنامه نیز همین رویه را پی گرفتیم.
زینالعابدین در پایان گفت: این تعامل پیامکی بین بینندگان و تهیه کننده و مجری برنامه نشان میدهد مردم تا چه اندازه بیننده برنامه جام جهانی هستند و از فرصت ایجاد شده برای تماشای جام جهانی نهایت استفاده را میبرند.